ისტ.VIII.2. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
კონფლიქტის
შედეგად გამოწვეული მიგრაციული პროცესები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· მოიპოვებს ინფორმაციას (ისტორიული
რუკების,
სახელმძღვანელოსა და
დამატებითი ლიტერატურის საშუალებით) ომის
შედეგად გამოწვეული
მიგრაციების შესახებ და კლასში ჯგუფური მუშაობისას კონტურულ რუკაზე
დაიტანს ამ მიგრაციების მარშრუტებს;
ისტ.VIII.4. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა კომუნიკაციების განვითარების ისტორიაზე
უძველესი
დროიდან დღემდე.
· ირჩევს ერთ-ერთ უმნიშვნელოვანეს სავაჭრო-სახმელეთო გზას
და
წერილობით
აღწერს მის საკომუნიკაციო სირთულეებსა
და ამ გზის სოციალურ-ეკონომიკურ მნიშვნელობას;
· მოსწავლე კონტურულ
რუკაზე დაიტანს მარშრუტებს, რომლითაც საქართველო სახმელეთო გზებით და შავი
ზღვით მეზობელ სახელმწიფოებს უკავშირდება;
ისტ.VIII.6. მოსწავლეს შეუძლია შეისწავლოს კონფლიქტების მიზეზები,
განვითარება და
შედეგები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ინდივიდუალურად ან კლასში ჯგუფური
მუშაობისას
ცხრილის
საშუალებით
აჯგუფებს სხვადასხვა ომის (კონფლიქტის)
დაწყების მიზეზებსა და საბაბს; მაგ.:
· ადარებს სხვადასხვა პერიოდის ომების
დროს გამოყენებულ
იარაღს
(მაგ.: მობილურობის, ეფექტიანობის, წარმოების მიხედვით);
· კლასში ჯგუფური
მუშაობის დროს
ადგენს
მისთვის
ნაცნობი ომების სიას
და აჯგუფებს
მათ
ცხრილის საშუალებით ხასიათისა და
მასშტაბის მიხედვით.
მაგ.:
· კლასში
სიმულაციური თამაშის
დროს ცდილობს
დიალოგის მეშვეობით
გამოძებნოს რომელიმე კონფლიქტის მოგვარების გზები;
ისტ.VIII.7. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს კავკასიის რეგიონი.
· რუკის საშუალებით აანალიზებს სამხრეთ კავკასიის სახელმწიფოთა საზღვრების
ცვლილებას სხვადასხვა
ისტორიულ ეპოქაში;
· ადგენს
დიდი სახელმწიფოების სიას, რომლებიც ბატონობდნენ
სამხრეთ კავკასიაში
და ადარებს მათი
ბატონობის შედეგებს;
· მოსწავლე ცხრილში აჯგუფებს სხვადასხვა პერიოდში კავკასიის რეგიონში
შემავალ სახელმწიფოებს, პოლიტიკურ გაერთიანებებსა
(სამთავრო, სახანო და ა.შ.) და მათ მეზობლებს მაგ.:
ისტ.VIII.11. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს ადამიანის უფლებების საფუძვლები
და
მათი განვითარების ისტორიული პირობები.
· აანალიზებს მსოფლიოში
ადამიანის უფლებათა
განვითარების პროცესს:
წინაპირობებს, მოთხოვნებსა
და
შედეგებს;
ისტ.VIII.12. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საზოგადოებაში მშვიდობიანი
თანაარსებობისთვის აუცილებელი პირობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ასახელებს მაგალითებს საქართველოსა თუ სხვა
ქვეყნების ისტორიიდან, როდესაც კონფლიქტური სიტუაციის გადასაჭრელად არ
იყო გამოყენებული
ძალა;
No comments:
Post a Comment